close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

ויזה לארה"ב – מדוע אנחנו זקוקים לה?

מערכת שורשיג ניסן, תשעח29/03/2018

מדוע כל ישראלי שרוצה לנסוע לארצות הברית חייב ויזה?

תגיות:
בשבועות האחרונים התקשורת הישראלית עוסקת לא מעט במעבר של שגרירות ארצות הברית לירושלים, מעבר לו חיכתה מדינת ישראל מאז הקמתה בשנת 1948, מעבר שמסמל את הכרת ארצות הברית בכך שירושלים היא בירת ישראל, הכרה בעלת משמעויות רבות באזור ובכלל.

אך לצד הכרה זו, רבים מהישראלים מחכים שארצות הברית תעשה עוד שינוי אחד קטן במדיניות שלה, שינוי שישנה לגמרי את כל תמונת המצב ביחס לתיירות מישראל לארצות הברית. הכוונה היא כמובן לביטול הצורך בוויזה לארצות הברית.

כידוע, כל ישראלי חייב ויזה לארה"ב אם ברצונו להיכנס אל גבולותיה. אין זה משנה אם הוא מתכוון להגיע אליה לנופש לתקופת מוגבלת, ללימודים או עבודה מטעם חברה ישראלית שיושבת בארצות הברית או חברה אמריקאית. רק באמצעות ויזה הוא יכול להיכנס אל גבולות המדינה ולא למצוא את עצמו בסיטואציות לא נעימות, כמו לא לעלות לטיסה כלל או להיות מגורש בחזרה לישראל.
לפני שנסביר מדוע אנחנו זקוקים לוויזה, נסביר בקצרה מדוע ארצות הברית לא משנה את המדיניות שלה, עדיין, בנושא זה. יש לכך ברמת העיקרון שתי סיבות עיקריות, הראשונה היא, ארצות הברית קובעת לגבי כל מדינה ומדינה, אם תושביה זקוקים לוויזה על פי השאלה, כמה מתוך האנשים שמבקשים להיכנס אל המדינה מורשים וכמה אינם מורשים מסיבות שונות, אם כמות האנשים שאינם מורשים עובר רף של אחוז מסוים, הרי שכל תושבי אותה מדינה צריכים לבקש ויזה בשביל להיכנס, כך היא מונעת אפשרות שאנשים שאינם מורשים יכנסו אליה.

הסיבה השנייה שבגללה הממשל האמריקאי מחייב ישראלים לקבל ויזה לארה"ב, היא תופעה שאנחנו מכירים היטב והיא, אלמלא ויזה זו, אנשים יעברו לגור בארצות הברית ויעבדו בה בצורה לא חוקית. תופעה שהאמריקאים נלחמים בה, לא רק מול ישראלים אלא גם מול אזרחים של מדינות אחרות. בכך היא מפחיתה את הסיכוי שזה יקרה.

מדוע אנחנו זקוקים לוויזה לארה"ב?
באופן עקרוני יש כמה סוגים של ויזות לארה"ב. ישנה ויזת תייר, שזו ויזה רגילה לכל דבר, כל אחד שרוצה לטייל בארצות הברית חייב בויזה כזו. היא מאפשרת לנו אך ורק לנפוש במדינה. השגרירות האמריקאית מחליטה האם להעניק לנו ויזה כזו לשנה או לעשר שנים.
ישנה ויזת עבודה, זו ויזה שמיועדת לכל מי שאמור לעבוד בארצות הברית. בשביל לקבל ויזה כזו צריך אישור עבודה וכן הוכחה שיש לנו מקום עבודה מסודר. מדובר בויזות שניתנות למספר בעלי מקצוע, בין היתר עובדי הייטק שעובדים במרכזים בארצות הברית, ספורטאים או מוזיקאים שבאים לארצות הברית תקופה מוגבלת ועוד.

כמו כן ישנה ויזת לימודים שמיועדת לסטודנטים ישראלים שמתכננים ללמוד בארצות הברית במסגרת לימודי תארים מתקדמים. הויזה קובעת מה מותר ומה אסור להם לעשות בזמן לימודיהם.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה